Mini’s Den Haag en TBM-steuntje Heren Senioren 1

Twee volwaardige mini teams waren aanwezig bij HRC. Naast de gastploeg was ook RC Haarlem van de partij. Na de weken zonder wedstrijden werd al tijdens het inlopen gezien dat er veel energie aanwezig was bij de mini helden. Gezien de weersomstandigheden was het een soort “Gorilla’s in the mist”. Het enige wat ontbrak waren de oerkreten. De teams waren zoals inmiddels gebruikelijk opgedeeld in eerste en tweede jaars. De eerste jaars hadden de eerste wedstrijd tegen HRC. Helaas verloren maar wel met fases met strijd. Het team ontwikkelt zich maar het is wachten op het opstaan van een kern spelers die de rest meer rust in het spel kan geven. Posities kunnen dan ook beter worden gehouden. De tweede jaars traden aan tegen RC Haarlem. De eerste minuten ging het met veel strijd gelijk op. De opening werd gevonden door RRC met prima samenspel en het gebruik maken van de snelheid. Uiteindelijk waren de balletjes van het telraam op maar in punten zonder tegen try was het net onder of net over dubbele cijfers in het voordeel van RRC.

Daarna een wedstrijd onder elkaar. De technische staf besloot tot mixen. Hier werd duidelijk dat diverse eerstejaars vertrouwen krijgen om te spelen met de tweedejaars teamgenoten. Er is ook een hoop gelachen tijdens deze wedstrijd. Het plezier spatte ervan af. Deze des keizers baard wedstrijd werd in ieder geval door RRC gewonnen .

Laatste wedstrijd van de dag was eerstejaars tegen RC Haarlem. Haarlem was echter niet van plan nog een keer van RRC te verliezen. Helaas konden de eerstejaars dit krachtsverschil niet omdraaien door rugby technisch sneller de bal te laten rondgaan. De tweedejaars traden aan tegen HRC. RRC was feller sneller en dus beter. 8-2 overwinning. Tegen HRC komt er altijd bij beide ploegen wat extra’s los. Zo lang deze gezonde rivaliteit op de rugby manier wordt beslecht, geen probleem. En laten wij dit vooral zo houden wat de beslissingen van een Ref ook zijn. Dat is gewoon nooit een discussie. Voor de rest was het een analyse over de verschillende soorten tries die gemaakt zijn. De slowmo try, de billen try, de stervende zwaan try, de worstelpartij try, de snelle try, de slalom try, de luizen try en voor de meegereisde supporters ook de uitgespeelde try. In ieder geval allemaal gezien. Bij vlagen was het weer genieten langs de kant. Op naar de volgende wedstrijden en wat goed ging verder uitbouwen en wat minder liep is natuurlijk altijd de schuld van de trainers/begeleiding…… En daar zijn dan weer de trainingen voor om de stappen in de ontwikkeling te blijven nemen. J

TBM-steuntje heren senioren 1

Zondag speelde de heren 1 thuis, de TBM had besloten dat ze wel een steuntje in de rug konden gebruiken. 15 TBM spelers kwamen in hun wedstrijd tenue naar de club en mochten aan de arm van de senioren meelopen naar het veld. Wat kijken ze op tegen onze jongens! Daarna zongen ze uit volle borst: “Wie zijn wij …… Rotterdam …..”. Nogmaals dank aan alle turven, benjamins en mini’s en ouders die zondag naar de club zijn gekomen. De senioren vonden het SUPER!

Mini-ouder