RRC “mijmering”

Of het door de opwarming van de aarde komt of omdat de velden bij de diverse rugby verenigingen te laag liggen of omdat het gewoon pech is, weet scribent deze niet, maar door het barre weer zijn er in de afgelopen maanden slechts sporadisch wedstrijden en trainingen voor de TBM groep, maar ook de Cubs, Junioren, Colts en Senioren hebben er last van.

Visionairs binnen RRC zijn al tijden bezig met de kunstgrasveld lobby. Zoals al eerder aangegeven in mijn stukjes inmiddels meer noodzaak dan luxe. Natuurlijk is code rood of oranje zelfs voor een kunstgrasveld iets teveel van het goede, (en voor de rugbypalen ook…) maar de reeks van afzeggingen is om een kunstkop van te krijgen. Rijdend langs de kunstgras voetbalvelden waarop vrolijk deze sport wordt beoefend doet dan helemaal het humeur dalen.

Het gevonden alternatief om bij de Rotterdamse Atletiek vereniging te kunnen trainen geeft wat ruimte om het humeur wat op te krikken maar het ideaal is anders. Het mogen uitslapen weegt niet op tegen het niet kunnen genieten van het plezier van de mannetjes en dametjes om te kunnen spelen. Aan de organisatie ligt het zeker niet. Alternatieven zijn helaas nagenoeg niet aanwezig.

Het is tijd om de groeiende rugby sport in het algemeen en de stijgende ledenaantallen bij RRC te belonen met de juiste faciliteiten. Een clubhuis waar het goed toeven is, kleedruimtes die niet met Duck-tape bij elkaar worden gehouden maar vooral met mooie kunstgrasvelden. Elk lid van RRC zou deze voornoemde prioriteiten moeten omarmen. Tevens proberen een steentje bij te dragen. Aan het enthousiasme van het bestuur ligt het in ieder geval niet. Nu moeten de schouders eronder. Want een weekend niet gespeeld is een weekend niet geleefd. Ik ga in ieder geval weer browsen over het internet op zoek naar rugby als slap alternatief om langs de lijn te staan voordat ik weer een tuincentrum of meubelboulevard wordt ingetrokken ……

HET NIEUWE CLUBHUIS

Mini-ouder