Mini’s zonder ritme

Bij de Bassets was RRC aanwezig met twee voltallige teams. Een prachtig kunstgrasveld was beschikbaar, weersomstandigheden goed en van te voren was daarom de verwachting bij de grote groep meegereisde harde kern, dat er door de mini’s wederom mooi rugby gespeeld zou worden. Wellicht was deze gedachte ingegeven door de goede reeks wedstrijden van voor “het roet in het eten” door de weersomstandigheden van afgelopen periode, met vele afkeuringen van trainingen en wedstrijden tot gevolg, maar de realiteit van de dag was helaas anders.

Het eerste jaars team was eigenlijk met veel motivatie en werklust het lekkerst aan het ballen. Helaas geen overwinningen maar met opgeheven hoofd en borst vooruit strijdend ten onder tegen The Bassets en BSN. Leuke acties, try’s en tackles. Jasper (eerste jaar mini) viel vandaag op door zijn ongebreidelde werklust en enthousiasme. Het hele team trok zich daar zichtbaar aan op. De externe rapporteur was ondubbelzinnig in zijn beoordeling. Hij was van beide teams the man of the match. Gefeliciteerd Jasper. Bij de tweedejaars een geheel ander beeld, ze waren vandaag geen team. De lijn stond er niet en werd daarom ook niet uitgespeeld. Individueel met oogkleppen op telkens de drukte opzoeken. Te laat met de rucks en een enkeling die tackles maakte. Geen gebruik van snelle handen en voeten.

De mannetjes hadden schijnbaar besloten er een volledige off day van te maken. Wedstrijd tegen BSN daarom onnodig met 2 – 0 verloren. De tweede wedstrijd tegen Sparta werd weliswaar door RRC winnend afgesloten maar het was een opgave om naar te kijken. Pffffff…. en als het luisteren naar de coach dan ook nog eens ter zijde wordt geschoven, is er helemaal weinig leuks te zien. Jammer, want ze kunnen zoveel beter. De hoop is gevestigd om het ritme van de trainingen en de wedstrijden weer snel terug te krijgen. Zodat het team er weer gaat staan en er weer samen wordt gespeeld. Nu is het wel zo dat er meer wordt geleerd van de negatieve ervaringen dan van de positieve, dus zou er een hoop geleerd moeten zijn vandaag. In ieder geval iets om mee te nemen in een fijn groepsgesprek komende week. Op naar de volgende wedstrijden en veel werk aan de winkel voor de trainers die echter al weken met een mindere bezetting staan.

Richard is als hoofdcoach mini nog steeds in de lappenmand. Vanuit een ieder die de mini’s een warm hart toedragen, van harte beterschap man en we hopen je snel weer te zien op de velden. Vanwege de rugklachten zeggen we trouwens maar even niet hou je haaks.

Mini ouder