Geplaagde Rotterdames kunnen geen vuist maken

Zondag stond de uitwedstrijd Breda op het programma. Ondanks de blessures en afwezigen verscheen stipt 12:00 een voltallig team op het Bredase veld voor de warming up. De sfeer was goed evenals de focus. Met een aantal spelers op andere posities, wisten we dat het een moeilijke pot zou worden.

En dat werd het ook. De eerste 20 minuten ging het op en neer. Met een aantal mooie acties konden wij ons nog regelmatig ontdoen van de druk van Breda. Maar met sterke, snelle opkomende spelers wisten zij goed door te komen. Het moet gezegd dat Breda erg goed stond en een flinke ontwikkeling heeft doorgemaakt. Ondanks enkele try’s en conversies tegen, brak de Rotterdamse spirit niet. We bleven die try zoeken en met elkaar knallen. Meerdere spelers hebben echt een hele goede wedstrijd gespeeld. Er zijn 3 try’s voorkomen met een held up en er zijn veel goeie tackels gemaakt.

Maar we hebben ook wat tackels gemist en dat kan tegen het Breda van zondag niet zonder consequenties. Zij konden dan ook met regelmaat een try drukken. De eindstand? 70-0 voor Breda. Een knappe overwinning. Niet minder knap is dat onze groep onder deze omstandigheden de koppies niet liet hangen en bleef gaan voor die try. Een fantastische mentaliteit!

We hebben nu 5 weken geen wedstrijd. Een periode die wij kunnen benutten voor goede trainingen. Het is des te meer van belang dat wij daar een goede opkomst hebben, zodat we 11 maart as punten gaan meenemen uit Nijmegen.

Wotm door Breda: Lindsey
Wotm door ons: Chitra