Mini’s bij HRC

S’ochtends vroeg werd het bevrijdende appje verzonden: de velden bij HRC zijn goedgekeurd. Gelukkig maar en het kunstgras veld lag er meer dan uitnodigend bij. Technische staff was compleet met de herstellende strateeg Richard en de rots in de branding Ferry.

Twee teams (merendeels opgedeeld eerste en tweede jaars) en opnieuw vele supporters. Geen wissels. Maar de Hookers hadden daar nog erger mee te kampen, want die hadden een team met 10 spelers. Dus eerste wedstrijd tegen de Hookers 10 tegen 10. De tweedejaars waren duidelijk maatje te groot en de eerstejaars een maatje te klein. Ondanks het harde werken door het eerstejaars team. Om elke meter werd gevochten zoals het de twee leeuwen in het logo van RRC betaamt.

De tweedejaars traden daarop aan tegen HRC. Een meer dan spannende en vooral harde wedstrijd tot gevolg. De ref had de handen vol maar floot goed en rechtvaardig. Door twee onoplettendheden werd deze pot niet winnend door RRC afgesloten maar het was een lust voor het oog. Snoeiharde tackles, lijn werd goed gespeeld en een enorme werklust. HRC zette hier wat acties tegenover waar de ref terecht voor floot. De wedstrijd werd in de tweede helft naar het gevoel te vroeg afgeblazen want HRC kreeg last van wat blessures bij diverse spelers en het begon te kantelen. Maar met de borst vooruit en kin omhoog werd het strijdtoneel verlaten.

De merendeel eerste jaars team hielden ook in de andere wedstrijden de werklust hoog. Vaak speelt deze groep tegen tweedejaars en dan is het meer dan knap hoe zij daar als groep mee omgaan. Geen derde wedstrijd voor de tweedejaars, DIOK gaf aan dat ze te weinig spelers hadden, het is helaas niet anders.

Wat vandaag werd gezien is haast weer op het niveau van voor de vele afgelastingen. Of dat kwam door de theorie rugby les van afgelopen donderdag en/of dat de mini’s weer zelf doorhebben dat ze er als team moeten staan is nog niet goed te beantwoorden, maar voor alle mini mannen eerste en tweedejaars (helaas geen mini dames in de teams) het was weer genieten vandaag. Deze lijn nu vasthouden en verbeteren. Maar bij allen die de mini’s een warm hart toedragen leeft het vertrouwen dat er nog mooie dingen staan te gebeuren dit seizoen.

Een mini ouder.