Mini’s hard werkend tijdens Bondsdag

Na weken van wisselvallig trainen en het niet spelen van wedstrijden door koning winter was het zaterdag eindelijk weer een keer volle bak er tegenaan voor onze mini helden. De organisatie van deze TBM Bondsdag was perfect op orde en zowaar liet de zon zich ook wat zien. Rugby clubs uit Hoek van Holland, Haarlem, Etten Leur, Middelburg en Purmerend waren deze bondsdag voor de mini’s de tegenstanders.

Naast de vele ouders die meehielpen was de hulp van diverse RRC Senioren spelers, die met name de arbitrage op zich hadden genomen, echt top om te zien. Het bleek dat er zelfs verborgen talenten bij diverse Heren I spelers aanwezig zijn. Culinaire hoogtepuntjes achter de BBQ, psychologie tijdens het fluiten van de wedstrijden om spelers toe te spreken, maar vooral ook ontspannen en met humor. Dank daarom namens alle spelers en speelsters van de jongste RRC jeugd aan alle ouders die meehielpen met de lijnen, de bar, verkoop van de meegebrachte lekkernijen, het bestuur en de senioren van RRC (inclusief de hoofdcoach die ook kwam kijken) die deze TBM bondsdag mogelijk hebben gemaakt. Door de breed gedragen interesse zo uit te stralen blijkt dat het RRC DNA zich stap voor stap sterk aan het ontwikkelen is. Mooi om dit te zien.

De eerstejaars mini’s maken mooie stappen. Bij vlagen verzorgd spel en niet opgegeven. Diverse mooie loopacties en tries tot gevolg. Twee wedstrijden tegen Etten Leur en de Hookers werden winnend afgesloten. Wat oprecht een hele mooie prestatie is van de vaak fysiek mindere en rugby beginnende mannetjes is.

De tweedejaars mini’s begonnen tegen een vooralsnog onbekende tegenstander Waterland uit Purmerend. Daar hadden ze nog nooit tegen gespeeld. Ondanks de roestige start werd deze pot winnend afgesloten. De tweede wedstrijd tegen Haarlem werd door een beter spelend Haarlem winnend afgesloten. Leermomentje. De derde wedstrijd lag de focus er weer op. De Hookers met een helaas gehavend team werd makkelijk aan de kant geschoven. Maar de manier van spelen van de tweedejaars mini’s was duidelijk groeiende. Daarna de eerste kruisfinales tegen Oemoemenoe. De tweedejaars mini’s lieten zich opnieuw van de beste kant zien. Voorop in de strijd en schitterende acties, een genot om te zien. Zodat de finale tegen opnieuw Haarlem was. Deze werd verloren maar wat een strijd. 0-0 bij half time. In de tweede helft kon het zeer verzorgd spelende Haarlem pas een opening vinden. RRC kon wel met een ander gevoel op deze finale wedstrijd terugkijken. Want iedereen was het erover eens dat de huid in tegenstelling tot de eerste wedstrijd tegen Haarlem heel duur was verkocht. Een meer dan goede ervaring voor het komende NK waar de technische staf op kan doorbouwen. Ritme in trainingen en het spelen van wedstrijden is key voor onze mini’s. Vaste patronen kunnen dan beter worden ingeslepen. Dus vanaf nu met het kleedje gericht naar het Oosten zodat de weersomstandigheden geen roet meer in het eten zullen gooien.

Mini ouder