Geen winst, wel voldoening voor de RotterDames

Vandaag was het dan eindelijk weer zover. Na 5 lange weken wedstrijdloze weken mochten we eindelijk weer buitenspelen. Het beloofde een lange dag te worden. Bij het verzamelen op de club zat de stemming er, ondanks het slechte weer in Rotterdam en vroege tijdstip, al goed in. En na flink wat bananencake en koffie werden de auto’s ingeladen om te vertrekken.

Vele van ons waren nog nooit bij de thuisbasis van de Wasps geweest en we waren dan ook blij verrast toen bleek dat we een hele “bungalow” kregen als kleedkamer! Ik quote: “het lijkt hier net centerparcks’ #Marjolijn2018.
Ook tijdens de warming-up bleek dat de Rotterdames er zin in hadden. Het weer in Nijmegen was een stuk beter dan in Rotterdam, want geloof het of niet maar het was droog.

Na een korte warming-up moesten we er dan toch echt aan geloven. We wisten van tevoren al dat de dames van de Wasps gewaagde tegenstanders zouden zijn. Dit bleek ook maar.

Meteen na de kick-off zaten de Rotterdames goed in de wedstrijd. De eerste tackles waren keihard en er konden veel meters gemaakt worden. Met hard werk en goed samenspel hebben de rotterdames de Wasps flink onder druk gezet. Dit leverde ons dan ook na 8 minuten de welverdiende eerste try van de wedstijd op. De Wasps werden hierdoor flink wakker geschud en wilde zich natuurlijk niet laten kennen. Door de flinke tegenstand van de Rotterdames werd het tegenoffensief van Nijmegen pas na 20 minuten met een try, helaas dus wel aan de verkeerde kant van het veld.

Na deze try van de wasps ontstond er lichtelijke chaos bij de Rotterdames en waar de verdedigende lijn eerst sterk stond, vielen er gaten. Ondanks een sterke trysaving tackel waarbij een van de tegenspelers tegen (bijna door) het paalkussen werd gebeukt, was er snel een geconverteerde try van de Wasps. Hierop volgde een sterke fase van de Rotterdames.

We speelden ons goed onder de druk uit en gingen over op de aanval, zoekend naar die try. Helaas hebben wij onszelf hier niet daarmee kunnen belonen. De Wasps konden met hun sterke voorwaartsen voor rust toch nog 2 try’s drukken in de tweede helft veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Sterke fases van de Rotterdames dwongen de Wasps regelmatig richting eigen try line. Niettemin wisten zij met met pick and go’s op ons in te beuken en af en toe door te breken.

Het moet gezegd dat zij met goede kickers de conversies vaak tussen de palen konden krijgen en daardoor sneller op ons uitliepen. Met name de laatste van de zijkant over een flinke afstand. Eindstand 62-5.
Ondanks het verlies hebben we een hele gezellige wedstrijd gehad. Er is ontzettend veel gelachen. Plezier in het spel is van fundamenteel belang. Hierdoor kwamen onze vaardigheden sterker tot uitvoering.

Al met al was het een zeer zware maar geslaagde dag. Het was de meer dan 2,5 uur in de auto zeker waard. Volgende week mogen we weer zo’n ritje maken om aan te treden tegen Obelix.

Wedstrijdverslag: Ruben & Laura
Wotm: omdat zij letterlijk exact evenveel tackels en meters hebben gemaakt met onuitputtelijke energie, Laura en Hedwig.
Tasje van Mos voor een goede eerste (hele) wedstrijd: Sonia, Zoe en Charlotte.

Volgende wedstrijd: 18-3-2018 om 13.00 uur uit vs Obelix