Leidse Guppendag

Klik op foto voor grotere versie

Op zondag 10 maart 2018 waren de Rotterdamse guppen uitgenodigd door RC DIOK voor een heus guppentoernooi. Eigenlijk spelen de guppen nog geen wedstrijden, maar dit toernooi was dit jaar al de tweede uitzondering daarop. Er kwamen deze zaterdag zo’n 60 kleuters bijeen voor ‘De Leidse Guppendag’, waarvan één team uit Rotterdam. Vijf verschillende rugbyverenigingen (Leiden, Delft, Den Haag, Voorburg en Rotterdam) namen deel aan het toernooi.

De leeftijdscategorie van de guppen is 4 tot 6 jaar, dus het stuiterniveau lag hoog. Bij de warming up was de focus van de Rotterdamse guppen ver te zoeken; twee guppen holden een haas in de bosjes achterna, de een na de ander moest toch echt nog even plassen en ook met zijn allen op een rij staan, leek een onmogelijke opgave. De moed zakte de trainers toch echt even bijna in de schoenen. Totdat het startsignaal klonk. Plots was de focus daar en lieten de guppen een paar mooie acties zien. Het werd nog een hele leuke ochtend vol spelplezier en met af en toe een sterk staaltje teamwork.

De dag, die overigens in het teken stond van “de rookvrije generatie” (in en om de club van DIOK mag niet meer gerookt worden) werd afgesloten met pannenkoeken voor alle guppen. Elk team had gewonnen en werd beloond met een mooie wisselbeker, t-shirt en vaantje. Bij deze nogmaals dank aan DIOK Leiden, trainers Vincenzo en Magnus!

Een guppenouder