Rotterdames in de barre kou in het heetst van de strijd

(Fotocredit: Wilco Boot)

Zondag mochten wij voor de tweede week op rij uitrukken naar Nijmegen. Ging onze wedstrijd wel door dan? Goeie vraag. Ja, met dank aan de kunstgrasmat bij Obelix mocht de kickoff toch plaatsvinden. De temperatuur, noch de dwarrelende sneeuwvlokjes zouden ons deze wedstrijd ontnemen.

De eerste helft heeft zich op een speldenprik na afgespeeld op onze helft. Met de tryline in de rug hebben onze dames zich met hand en tand verdedigd. Met drie keer een held up en twee regelrechte try saving tackels op een doorgebroken speler, mogen we spreken van uiterst stug verzet tegen een sterk opkomende tegenstander. Belangrijk is hier dat we hebben gezien hoeveel moeite zelfs zo’n sterke tegenstander heeft met hoog op verdedigen. Tijdens de wedstrijd hebben wij dit bij vlagen goed opgepakt en Obelix vaak achteruit gekregen. Dankzij dit keiharde werk zijn we de rust in gegaan met slechts 15-0.

Zo stonden wij in de rust enkele kopjes thee te delen en ons op het retekoude veld – gehavend en uitgedund – op te peppen voor de tweede helft.
Ondanks een snelle try van Obelix in die tweede helft, waren de Rotterdames in staat invloed uit te oefenen op het spelbeeld. Wij kwamen vaker door en pakten meters. Er was momentum. En ja, daar was dan die prachtige Rotterdamse try. Een beloning halverwege de tweede helft van een uur lang ploeteren en buffelen. Hier zien wij een stuk ontwikkeling blootgelegd. Ook in de laatste minuut van de wedstrijd volgde bijna een try aan onze zijde. Met milimeters in touch bleef de eindstand 30-5.

Wij kunnen trots zijn op de Rotterdamse mentaliteit in barre omstandigheden. Zelfs door een aantal onvoorziene wissels, werden wij niet van ons stuk gebracht. Wij mogen zeer tevreden zijn over ons vermogen om in zo’n loodzware wedstrijd de collectieve rug te rechten en een vuist te maken. Maar ook het plezier en de vrolijkheid bleef overeind. Hier gaan we de komende wedstrijden mee verder en op voort borduren.
Maar de werkelijke toegift volgde na de wedstrijd. Voordat de Rotterdames de kleedkamer in konden duiken, had onze grote kleine Damian voor iedereen een traktatie, zelfs met vlaggetje in de clubkleuren en de handgeschreven tekst “goed gedaan” erop. Hartverwarmend!

Wedstrijdverslag; Ruben & Caro
Het tasje van Mos voor eindelijk-haar-eerste-wedstrijd: Wilke
Woman of the match: Maartje

Volgende wedstrijd: 25-3-2018 thuis om 13.00 uur k.o. vs RC Breda.