Rotterdames bieden goed partij vs koploper

(Fotocredit: Wilco Boot)

Wij hadden zondag na een eindloze periode eindelijk weer een thuiswedstrijd. Wij kregen Breda op bezoek. De nummer 1 van de poule. Een geduchte tegenstander van formaat dus. En zo begonnen zij de wedstrijd ook. Zij klapten erop, waar wij in de openingsfase veel moeite mee hadden. Na onophoudelijk druk stonden wij na 20 minuten wedstrijd 0-12 achter. Maar toen kwam de Rotterdamse machine op stoom.

Door een aantal goeie fases verschoof de actie langzamerhand naar de goeie tryline. Het plezier en focus spatten er vanaf. Het publiek liet van zich horen en zo werden er kort na elkaar twee fantastische Rotterdamse try’s gedrukt. We hebben de wedstrijd naar onze hand kunnen zetten. Dit lukte ons vorige week ook. En nu – tegen een op papier sterkere tegenstander – zelfs vroeger in de wedstrijd.

In de tweede helft kon Breda in try’s op ons uitlopen naar een 10-44 overwinning. Maar ook in die helft spatte de werklust en het plezier van onze formatie af. Het ging op en neer en onze meiden hebben hele mooie acties laten zien. Er was een baguette, tackels leken wel steeds harder en sneller te worden ingezet. Goeie passes en goede support. Een lust voor het Rotterdamse oog.

Ook het Bredase oog, zo bleek na de wedstrijd bij de woman of the match. Onze tegenstander benoemde samengevat hoe bijzonder het is dat een verliezend team tijdens de wedstrijd zoveel positieve energie en plezier uitstraalt, terwijl het winnend team in het veld aan het mopperen is. Dat zegt heel veel over onze groep. Wederom hulde aan progressie en Rotterdamse wils- en veerkracht!

Rugby is soms een emotionele rollercoaster. Maar op de momenten dat wij dit op de juiste wijze goed kanaliseren en inzetten, ontstaat er een kracht waar teams rekening mee moeten houden. We hebben nog 1 wedstrijd dit seizoen. Lets go out with a bang!

Wedstrijdverslag: Ruben & Marjolijn
Tasje van Mos voor reaper ripper: Maartje