Landelijk Mini Toernooi

De gastheer van deze dag was RC Tilburg. Mooie locatie. Parkeren in de bossen. Met zowaar voor het eerst dit jaar mooi lente weer. Dat onze mini helden hier toch nog bij waren kwam omdat BSN als team door de vakantie helaas niet compleet was. De rekenmeesters van de bijzondere regiokampioenschappen hadden dus gelijk gehad. RRC was runner up en kreeg de vrijgevallen plek.

Dat werd pas een paar dagen voor het toernooi bekend dus voorbereiding op dit belangrijkste mini event was 1 trainingsavond. Niet getreurd echter want we waren erbij. Verwachtingen waren realistisch gezien mede hierom niet al te hoog gespannen maar de optimist overwon van de realiteit en had goede hoop. Hoop op een dag waarbij alle mini’s boven zichzelf uitstijgen, zoals eerder dit seizoen een aantal keren al had plaatsgevonden.

De eerste wedstrijd tegen Castricum (waar RRC op het Brakkentoernooi nog in de finale van had gewonnen) sloeg de hoop echter neer. De slaap zat nog in de ogen werd geconcludeerd door de in grote getale meegereisde mini fan club. Bij half time 3-0 achter. De tweede helft werd na wat omzettingen sneller en harder gespeeld, maar het was te laat om het tij nog te keren. Eindstand bleef 3-0. Daarna tegen RC Feanster uit Friesland. Nog nooit tegen gespeeld wat schijnbaar een motivatie was want eindstand 5-1 voor RRC. Het laatste team als tegenstander in de poule fase was cluster Twente rood. Eerste helft was vlees noch vis. Wederom een te slap begin. Tweede helft ging na wat omzettingen door de technische staf beter en de wedstrijd werd met 2-0 winst afgesloten. Op naar de kwart finales tegen RC Utrecht. Ook hier was het eerste deel veel te slap. Voor de technische staf en de supporters een vooralsnog ongrijpbaar fenomeen. Dit ondanks de peptalk en de groepsstrijdkreet. Het tweede deel van de wedstrijd werd wederom na wat personele omzettingen ouderwets met sneller spel gespeeld en vooral weer met de sportieve gif. Er was zeker een wil om te winnen maar het kwam te laat. Eindstand bleef 2-0 mede omdat 10 centimeter voor de try line in de aanval voor RRC werd afgefloten. De ere try kon niet worden gedrukt.

Het groepsgesprek na de wedstrijd haalde een deel van de teleurstelling weg, want trots overwon van hoop bij de optimist. De RRC mini’s hebben verloren van twee teams (Castricum en Utrecht) die bij de beste 4 van Nederland eindigden. Den Haag was uiteindelijk de beste die wonnen in de finale van Utrecht. Felicitaties. Op welke plek de mini’s van RRC geëindigd zijn gaf later nog wat onduidelijkheid. Schrijver dezes (volgzaam zoals hij is) volgt de conclusie van de technische staff ….. voor onze mini helden zijn we op de vierde plaats geëindigd. 😉

Overall conclusie is wel dat de mini mannen als team een hechte vriendenclub zijn. Ze zijn ook enorm gegroeid dit jaar. Er wordt bij vlagen fantastisch gespeeld. Nu de RRC ochtend ziekte eruit krijgen en dan zijn ze oprecht een team die het iedereen op zijn minst zeer lastig kan maken en in een optimale situatie van heel erg weinig teams hoeft te verliezen. Met dit gevoel gaan we dan maar de komende toernooien in.

Hierbij ook wat foto’s, bedankt Danielle.

Mini ouder