Mini’s naar HRC

Oh oh Den Haag mooie stad ….. met kleine parkeerplaatsen. Clubhuis in de steigers maar de velden lagen er heerlijk bij. Was iets frisser dan verleden week waardoor de onder de supporters meegereisde gladgeschoren moderne mannen toch wat weemoed hadden naar een bontjasje. Politiek incorrect maar wel lekker warm. De teams werden eerste en tweedejaars opgesplitst en (ongelooflijk maar waar), de RRC ochtendziekte was bij de tweedejaars niet aanwezig. De tweedejaars begonnen scherp en snel tegen DIOK en voor er met de ogen geknipperd kon worden waren de eerste RRC tries een feit. Tweede helft hetzelfde beeld en RRC won met overtuiging. De eerste jaars hadden het lastiger. Man van de dag was de fysiek kleinste van het veld Casper. Maar dat is geen voorwaartse en ook geen winger of welke andere positie dan ook. Punt was wel dat hij daar allemaal liep. Want de overige eerste jaars hadden schijnbaar wel nog last van de RRC ochtendziekte. Tevens last van geheugenverlies want het tackelen was vergeten en dat mag toch echt hoor. Tegelijkertijd kunnen deze mannen best leuk ballen maar het beetje gif ontbreekt. Of dat komt door enigszins geïntimideerd te zijn of omdat natuurlijk leiderschap ontbreekt is nog ongewis maar schrijver dezes roept op om in ieder geval de valse schroom te laten varen. Gewoon doen wat jullie op de trainingen laten zien en pep elkaar vooral op.

De tweedejaars lieten zich in de wedstrijd erna tegen de Hookers ook goed gelden. Bij half time ruim op voorsprong. Tweede helft begon maar werd vrij snel afgefloten omdat een speler van de Hookers geblesseerd raakte en met de ambulance werd afgevoerd met een erehaag. Gelukkig werd in de middag het nieuws bekend dat er niets ernstig aan de hand was. Maar in ieder geval beterschap en snel herstel voor deze speler van de Hookers!

De laatste wedstrijd van de tweedejaars was tegen HRC die ook overtuigend winnend werd afgesloten. Volgens de ref van dienst van HRC een prima sportieve en mannelijke pot. Daar sluit ik mij in het geheel bij aan. Oh oh Den Haag kende een mooie rugby zaterdag ochtend. De tweedejaars waren weer ouderwets bezig en de eerstejaars maken een mooie leercurve door. Harder en scherper de trainingen in, deze lijn doorzetten in de wedstrijden, en dan komen de overwinningen vanzelf. Enne niet vergeten mannen, tackelen mag echt.

Mini ouder

Foto’s RRC 2e jaars