Rotterdames sluiten zwaar competitieseizoen af

(Fotocredit: Wilco Boot)

Zondag stond alweer de laatste wedstrijd van dit loodzware seizoen op het affiche. Gelukkig thuis op een zonovergoten veld tegen de Wasps uit Nijmegen.

Wij openden sterk met goeie fases en de scrum stond zeker na de openingsfase zeer goed. Helaas konden we daarmee onze tegenstander niet van scoren weerhouden. Zij gaven absurd veel druk in de rucks, waardoor wij werden ontregeld. Ook stond onze lijn stond vaak te vlak om snelheid te creëren en gevaarlijk te worden.

In de tweede helft hebben we de trymachine van de wasps behoorlijk een halt toe geroepen. Wij stonden beter en ook nu weer – net als de voorgaande wedstrijden – verschoof het spel steeds vaker en steeds dieper op de helft van de tegenstander. We hebben het keiharde werk helaas niet met een try kunnen belonen. Gelukkig deden wij dat wel met een lekker stukje vlees.

De derde helft bestond namelijk uit een fantastisch georganiseerde barbecue. Hulde aan de organisatie en participatie!

We hebben dit seizoen weer als team gestreden. Het was zwaar. Qua uitslagen een stuk minder plezierig dan het kampioenschapsjaar.

Maar het kan niet zo zijn, dat we dit seizoen niets geleerd hebben en niet zijn gegroeid. Individueel en collectief is er kennis, veerkracht en ervaring opgedaan. Deze nieuwbakken vaardigheden kunnen volgend seizoen ingezet worden. Daarmee gewapend is het aan! Nu eerst toernooien, feesten, trip, Ameland, etc.

Een ieder bedankt voor een heel seizoen van tomeloze inzet, betrokkenheid en werklust. Dit geldt voor de spelers, de geblesseerden/zwangeren, coaches, team manager en supporters. Bewonderenswaardig!

Wedstrijdverslag: Ruben

Woman of the match: Maartje