Rotterdames: De kop is er af

(Fotocredit: Wilco Boot)

De afgelopen weken hebben we hard getraind op weg naar de eerste competitie wedstrijd van het nieuwe seizoen. Deze trainingen zijn zonder trainer/coach op fantastische wijze ingevuld door onze eigen dames. Deze teamspirit was voorafgaand aan en tijdens de wedstrijd af te lezen aan de gezichten en de tomeloze inzet van alle spelers.

We mochten thuis spelen op het nieuwe kunstgrasveld tegen de combinatie Hookers/Sparta, waar wij tijdens de Rotterdamcup ook tegen hebben gespeeld.

De openingsfase van de wedstrijd konden wij met veel balbezit druk uitoefenen of de tegenstander. De scrum stond goed en ondanks de regen waren we behoorlijk balvast. Gaandeweg de eerste helft verschoof het spel langzaam richting onze helft. De tegenstander kreeg steeds meer grip op ons spel en kon in die fase de score openen. Bij rust stond het 0-12.

Op zich was er op dat moment nog niets aan de hand. Het overwicht van de Hookers/Sparta was niet onoverkomelijk. Maar met enkele noodzakelijk positiewisselingen raakten we onze balans kwijt, letterlijk en figuurlijk. Wij moesten simpelweg teveel energie op onszelf richten in plaats van op de tegenstander. Dat was net de ruimte die zij nodig hadden om te gaan domineren. Dat deden zij kundig en liepen vervolgens gestaag uit naar een 0-32 overwinning.

Als een paal boven water, staat de inzet en vechtlust van letterlijk iedere speler op het veld. Pre-season en tijdens de start van de competitie heeft het “met elkaar, voor elkaar” nieuwe betekenis gekregen. Hulde aan dit team! We gaan hard trainen voor verbetering en volgende week met opgeheven hoofd naar Utrecht.

Wedstrijdverslag: Ruben

Wotm: Tees. Lang er tussenuit geweest en net zo hard teruggekeerd op het veld met beestachtige tackels

Volgende wedstrijd: Uit vs RUS2, ko 11.30

Voor foto’s Wilco Boot klik hier