De Nieuwe toekomstige bikkels

Ik vond het wel eens tijd om een update te geven omtrent onze RRC Guppen/ Ketelbinkies (<U6). Ja, ze spelen nog geen wedstrijden maar dat betekent niet dat ze minder gemotiveerd zijn!

Vandaag SEP 30 was alweer de 4de training van het seizoen en alweer mooi weer. Dit helpt extra bij de motivatie van deze (nieuwe) kleintjes, want we trainen eigenlijk altijd elke zondag 10.00h, ongeacht het weer. Het moeten wel Bikkeltjes worden.

De coaches Brendan en Magnus gaan voortvarend te werk om spelenderwijs de basisvaardigheden te ontwikkelen om goed en verantwoord rugby te kunnen spelen, maar er wordt vooral in deze fase tevens plezier gemaakt en afwisseling in het spel.

Er is zelfs al spelbegeleiding ondersteuning van 2x nieuwe: Sophie en Ginah.

Deze ondersteuning is ook wel nodig omdat we zijn allen zeer content met het hoog aantal nieuwe gemixte Guppie leden (<U6) dit seizoen….. nu al 21x. Zo , zie je dat de eerdere investeringen en tijd van RRC, coaches en teammanagers zich terugbetalen.

De guppen en de algehele jeugd is toch de toekomst van RRC.

Vorige week zondag waren al enkele RRC dames in clubhuis en toevallig vandaag was RRC 3 reeds in de ochtend aanwezig en dus gaven onze grote RRC bikkels even een korte demo aan de Guppen tijdens hun opwarmen. De Guppies waren onder de indruk van de tackles….

en uiteraard wordt elke zondag onze training afgesloten met veel volume en bravoure.. : “Wie zijn wij?! Rotterdam!! Wat gaan we doen?! Winnen!!”

Als er nog nieuwe instromers zijn of je weet van geïnteresseerden dan laat het mij of Rowan weten. email: jeugd@rotterdamserugbyclub.nl

….en geef die Guppies een extra aai over de bol als je op zondagochtend langsloopt bij RRC want ze zijn (verlegen) onder de indruk van die grote dames en heren in RRC tenue…..