Hoek van Holland niet opgewassen tegen Rotterdam in derby

Vandaag stond de derby van Rotterdam op het programma in de Ereklasse tussen RC Hoek van Holland en de Rotterdamse RC. De wedstrijd vond plaats onder herfstachtige omstandigheden welke zeker in het 1e deel van de wedstrijd invloed had op het spel van beide teams gezien het aantal unforced errors die in deze fase werden gemaakt. De opbrengst van het eerste half uur waren 3 punten voor Hoek van Holland uit een penalty kick en een behoorlijk aantal prachtige Rotterdamse aanvallen die stuk voor stuk strandde in schoonheid.

Deze 3 punten waren helaas voor Hoek van Holland het enige wapenfeit in de wedstrijd want Rotterdam speelde zeer dominant en zette enorm veel druk op de tegenstander die hierdoor weinig tot aanvallen kwam en vaak genoodzaakt was om de bal weer richting het Rotterdamse 22 te kicken. Er was werkelijk geen doorkomen aan voor de Hoekse mannen vandaag want de Rotterdamse defensie stond weer eens als een huis maar hielden de 3-0 voorsprong toch ruim een half uur in stand. Het kon dan ook niet uitblijven dat het bombardement van Rotterdamse aanvallen tot tries ging leiden en dat gebeurde dan ook 2 keer nog voor het rustsignaal waardoor Rotterdam met een 3-12 voorsprong de rust in ging.

Na de break ging Rotterdam met dezelfde dominantie verder en aangezien Rotterdam dit seizoen beschikt over een enorm sterke reservebank en dus gedurende het 2e bedrijf een aantal frisse spelers kon inbrengen waardoor het niveau constant bleef, wist Rotterdam, mede hierdoor nog 4 tries te drukken en de score nog behoorlijk op te voeren.

De Rotterdamse RC lijkt steeds beter te gaan draaien en speelde een ijzersterke wedstrijd vandaag en begint er al een lichte tekening te komen in de stand van de Ereklasse, waarbij de top 3 (RRC, Eemland en de Haagsche RC) voorzichtig aan het uitlopen zijn op de rest van de teams. Volgend weekend geen wedstrijd en dan op 12 oktober ontvangen wij het eerste en tweede team van RFC Haarlem thuis (14.00 en 16.00 uur ).

Ons 2e team had wat meer moeite met de Espoirs van Hoek van Holland maar wist er toch een 17-23 overwinning uit te slepen na een spannende wedstrijd.

RC Hoek van Holland – RRC 1 (3-39)
De Rotterdamse tries werden gescoord door:
Martijn van Dalen, Wolf van Dijk, Adam van Geysel, Blake Males, João Goncalves Vieira en Niels van Rijn