Touch Rugby

Touch Rugby bij Rotterdamse Rugby Club
Touch rugby is een dynamische en toegankelijke variant van rugby die wereldwijd aan populariteit wint. Deze snelle en tactische sport is geschikt voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht of ervaringsniveau. Bij Touch draait het niet om tackles of scrums, maar om snelheid, behendigheid en teamwork. Het is een leuke en uitdagende manier om fit te blijven en tegelijk een sportief teamgevoel te ervaren.

Wat is Touch Rugby?
In Touch rugby worden tackles vervangen door een eenvoudige aanraking, de ‘touch’. Hierdoor ligt de nadruk op pass- en vangtechniek, snelheid en strategisch samenspel. Dit maakt Touch rugby een snelle, tactische en vooral veilige sport die gemakkelijk te leren is en geschikt voor iedereen, ongeacht je ervaring met rugby.

Wie kan meedoen?
Ons Touch-team bestaat uit een gemengde groep van mannen en vrouwen met verschillende achtergronden, zowel met als zonder rugbyervaring. Het team staat bekend om zijn open en inclusieve sfeer, waarin iedereen welkom is. We focussen op het verbeteren van vaardigheden, teamwork en vooral plezier maken, zowel op als naast het veld.

Trainingen en Competitie
De Touch-trainingen vinden plaats op:

• Woensdag van 20:00 tot 21:30 uur
  • Zondag van 10:00 tot 11:30 uur

We nemen deel aan de Touch NL competitie, spelen regelmatig sociale en competitieve toernooien in Nederland en Europa, en voor wie ambities heeft, biedt Touch rugby mogelijkheden om op hoog niveau te
spelen. Enkele van onze spelers hebben zelfs Nederland of hun thuisland vertegenwoordigd op Europese en Wereldkampioenschappen.

Doe Mee!
Nieuwsgierig om eens mee te trainen of heb je vragen? Stuur gerust een e-mail naar touch@rotterdamserugbyclub.nl . We verwelkomen graag nieuwe spelers die willen kennismaken met deze geweldige sport! Wil je meer weten over de regels van Touch rugby of ben je een beginner? Bezoek dan Touch Nederland voor meer informatie. Kom het zelf ervaren en ontdek hoe leuk Touch rugby kan zijn!