RRC Colts in Parijs

Helaas geen wedstrijden de laatste tijd voor onze Colts. Daarom naar Parijs getogen voor een beetje cultuur maar vooral voor de wedstrijd van Racing Metro tegen La Rochelle, de nummer 2 en 3 van de Franse super 15 competitie. Met sterren als Dan Carter en de snelle winger Teddy Thomas heeft Racing dik gewonnen in hun ultra moderne stadion. Leuke wedstrijd met mooie tries in onze hoek! Tip 1 koop nooit een kaartje voor U crazy arena. Tip 2 de Ierse pub bij de Sacre Coeur is heel gezellig. Kort maar krachtige trip dus. Nu naar hopen op een mooi eind van het rugbyseizoen!

Guppen Carnavalstraining

De club van stoere rugby jongens en meiden in de leeftijdscategorie 4-6 groeit en groeit! Inmiddels gaat het aantal guppen richting 20. In deze gure winterperiode trainen de guppen van januari tot maart in een gymzaal van Zadkine. Echt een uitkomst!

Elke zondagochtend wordt er getraind, maar vooral veel plezier gemaakt. Zo hebben we afgelopen zondag Carnaval gevierd. O.a. de Hulk, Batman en een kleine astronaut werkten aan hun try-outs op vrolijke carnavalskrakers. Ook de trainers waren zo sportief om de Pinguïndans mee te doen: “Handjes omhoog, schudden met de billen, handjes op de tenen en spring, spring, spring!”.

Op en top gezellig!

Mini’s bij HRC

S’ochtends vroeg werd het bevrijdende appje verzonden: de velden bij HRC zijn goedgekeurd. Gelukkig maar en het kunstgras veld lag er meer dan uitnodigend bij. Technische staff was compleet met de herstellende strateeg Richard en de rots in de branding Ferry.

Twee teams (merendeels opgedeeld eerste en tweede jaars) en opnieuw vele supporters. Geen wissels. Maar de Hookers hadden daar nog erger mee te kampen, want die hadden een team met 10 spelers. Dus eerste wedstrijd tegen de Hookers 10 tegen 10. De tweedejaars waren duidelijk maatje te groot en de eerstejaars een maatje te klein. Ondanks het harde werken door het eerstejaars team. Om elke meter werd gevochten zoals het de twee leeuwen in het logo van RRC betaamt.

De tweedejaars traden daarop aan tegen HRC. Een meer dan spannende en vooral harde wedstrijd tot gevolg. De ref had de handen vol maar floot goed en rechtvaardig. Door twee onoplettendheden werd deze pot niet winnend door RRC afgesloten maar het was een lust voor het oog. Snoeiharde tackles, lijn werd goed gespeeld en een enorme werklust. HRC zette hier wat acties tegenover waar de ref terecht voor floot. De wedstrijd werd in de tweede helft naar het gevoel te vroeg afgeblazen want HRC kreeg last van wat blessures bij diverse spelers en het begon te kantelen. Maar met de borst vooruit en kin omhoog werd het strijdtoneel verlaten.

De merendeel eerste jaars team hielden ook in de andere wedstrijden de werklust hoog. Vaak speelt deze groep tegen tweedejaars en dan is het meer dan knap hoe zij daar als groep mee omgaan. Geen derde wedstrijd voor de tweedejaars, DIOK gaf aan dat ze te weinig spelers hadden, het is helaas niet anders.

Wat vandaag werd gezien is haast weer op het niveau van voor de vele afgelastingen. Of dat kwam door de theorie rugby les van afgelopen donderdag en/of dat de mini’s weer zelf doorhebben dat ze er als team moeten staan is nog niet goed te beantwoorden, maar voor alle mini mannen eerste en tweedejaars (helaas geen mini dames in de teams) het was weer genieten vandaag. Deze lijn nu vasthouden en verbeteren. Maar bij allen die de mini’s een warm hart toedragen leeft het vertrouwen dat er nog mooie dingen staan te gebeuren dit seizoen.

Een mini ouder.

Geplaagde Rotterdames kunnen geen vuist maken

Zondag stond de uitwedstrijd Breda op het programma. Ondanks de blessures en afwezigen verscheen stipt 12:00 een voltallig team op het Bredase veld voor de warming up. De sfeer was goed evenals de focus. Met een aantal spelers op andere posities, wisten we dat het een moeilijke pot zou worden.

En dat werd het ook. De eerste 20 minuten ging het op en neer. Met een aantal mooie acties konden wij ons nog regelmatig ontdoen van de druk van Breda. Maar met sterke, snelle opkomende spelers wisten zij goed door te komen. Het moet gezegd dat Breda erg goed stond en een flinke ontwikkeling heeft doorgemaakt. Ondanks enkele try’s en conversies tegen, brak de Rotterdamse spirit niet. We bleven die try zoeken en met elkaar knallen. Meerdere spelers hebben echt een hele goede wedstrijd gespeeld. Er zijn 3 try’s voorkomen met een held up en er zijn veel goeie tackels gemaakt.

Maar we hebben ook wat tackels gemist en dat kan tegen het Breda van zondag niet zonder consequenties. Zij konden dan ook met regelmaat een try drukken. De eindstand? 70-0 voor Breda. Een knappe overwinning. Niet minder knap is dat onze groep onder deze omstandigheden de koppies niet liet hangen en bleef gaan voor die try. Een fantastische mentaliteit!

We hebben nu 5 weken geen wedstrijd. Een periode die wij kunnen benutten voor goede trainingen. Het is des te meer van belang dat wij daar een goede opkomst hebben, zodat we 11 maart as punten gaan meenemen uit Nijmegen.

Wotm door Breda: Lindsey
Wotm door ons: Chitra