RRC 2 wint thriller tegen NSRV Obelix

The boys are still recovering from a very hard game against @nsrv_obelix. Probably the most physical game we’ve had this season.
A record-breaking amount of penalties conceded, but luckily a late penalty by Obelix in front of the posts at the end of the second half got us the win.
It was great to see (and hear) so many supporters there. It really helped us get the win in the end. Thank you all for coming! ❤️

🏉 FT: 15 – 14
👉 Next up: GRC Tovaal 1 – RRC 2

Foto’s Wilco Boot

Kascommissie gezocht

Net als iedere vereniging moet RRC haar jaarrekeningen laten beoordelen door een kascommissie of accountant voordat ze ter stemming worden gebracht in de ALV. Die beoordeling neemt de ALV in overweging bij de beslissing om al dan niet decharge te verlenen.
Helaas zijn de posities in de kascommissie van RRC bij de vorige ALV niet meer ingevuld. Daarom moet RRC de stukken van afgelopen seizoen laten beoordelen door een accountant. Het bestuur zou heel graag tijdens de volgende ALV minimaal 2 nieuwe leden voor de kascommissie bekrachtigen zodat zij later het lopende seizoen kunnen beoordelen.
De volgende ALV gaat eind november plaatsvinden en alle leden krijgen op korte termijn een uitnodiging daarvoor. Voordat het zo ver is, zouden we heel graag in contact willen komen met leden die interesse hebben om voor het lopende seizoen zitting te nemen in de kascommissie.
Wie geïnteresseerd is, kan contact opnemen met penningmeester@rotterdamserugbyclub.nl
Dat geldt ook voor leden die de stukken van seizoen 2021-2022 willen inzien. Inzage is mogelijk op afspraak.

RRC verslaat DIOK na indrukwekkend slotoffensief

Geen enkele try tegen in de wedstrijd tegen regerend landskampioen RC DIOK is op zich al een prestatie en dus zat het verdedigend wel goed vandaag echter aanvallend stokte het vaak in kansrijke positie en dat was jammer. Het zag er namelijk lang naar uit dat RC DIOK met de punten terug naar Leiden zou gaan door de 4 benutte penaltykicks door de uitstekende kicker van DIOK. Toch wist Rotterdam de overwinning eruit te slepen door 2 tries te scoren in de laatste 10 minuten van de wedstrijd. Dit tot groot enthousiasme bij de massaal opgekomen toeschouwers. Prachtige overwinning waarmee onze mannen keurig op de 6e plaats blijven in de Ereklasse met 2 gewonnen en 2 verloren wedstrijden. Met als kanttekening dat de 2 verliespartijen tegen de huidige nummer 1 en 2 van de ranglijst waren.

De 3 Rotterdamse tries werden gescoord door Richmond Tahaafe, Donald van Dijk en Will Maddocks.

Foto’s René Ladenius

Foto’s Wilco Boot

Rotterdam strijdend ten onder in Naarden

Laten we voorop stellen dat het absoluut geen schande is om in het eerste seizoen in de Ereklasse sinds hele lange tijd te verliezen van de no. 3 van de afgelopen competitie en daarbij werd Rotterdam zeker niet weggespeeld vandaag. Sterker nog, de eerste 20 minuten waren de mannen in het oranje de bovenliggende partij en werd er brutaal de leiding genomen middels 3 loepzuivere genomen penalty kicks door onze nieuwe aanwinst Will Maddock op de fullback.

RC ‘t Gooi was duidelijk overrompeld door deze sterke beginfase maar herpakte zich prima en kwam nog voor de rust op een 12-9 voorsprong wat tevens de stand halverwege was. De tweede helft was een stuk rommeliger en vooral ongedisciplineerd met een ware kaartenregen als gevolg. Het was bijna niet bij te houden maar 6 gele en één rode kaart was de opbrengst van vandaag. 4 x geel aan Rotterdamse kant in één helft is iets teveel van het goede met als gevolg dat we meer dan de helft van de tweede helft in ondertal waren en dat is geen aanrader tegen een sterke ploeg als ‘t Gooi. Het gevolg was dat Rotterdam niet echt meer in de wedstrijd kwam en de Noord Hollanders de voorsprong nog wat kon uitbouwen naar de uiteindelijk eindstand van 24-9.

Er had misschien wel iets meer ingezeten voor Rotterdam maar de punten bleven uiteindelijk terecht in Naarden. Onze mannen laten nu al 3 wedstrijden zien een aanwinst te zijn voor de hoogste klasse en gezien het feit dat dit een heel nieuw team is dat nog een beetje op elkaar ingespeeld moet raken, kan het alleen maar beter gaan. Aankomend weekend geen wedstrijd dus op 29 oktober de volgende ronde en staat een thuiswedstrijd tegen DIOK uit Leiden op de rol.

Rotterdames ‘te licht’ voor Alkmaar

Vol goede moed reisden de Rotterdames met 14 speelsters zondag naar Alkmaar. Daar aangekomen bleek dat de Foeste Moiden maar 12 dames hadden – dus nóg meer moed voor de Rotterdames. We begonnen de wedstrijd met 13 tegen 12 en één wissel aan onze kant.
Helaas viel Klaske, in toch al een baalweekend, snel uit met een enkelblessure. Vrij snel speelden we dus met gelijke nummers.

Op een prachtige grasmat met een heerlijke oktoberzonnetje hebben we een pittige wedstrijd tegen de Foeste Moiden gespeeld. Met hun ijzersterke voorwaartsen en met onze snelle en technisch sterke lijn werd het een try-feest aan beide kanten. Helaas was het try-feest aan hun kant iets groter dan aan onze en wonnen de Foeste Moiden uiteindelijk.

De Rotterdames gaan de komende 3 weken hard werken aan ons spelopbouw zodat we in november sterker uit de startblokken komen (met hopelijk weer wat vitale posities gevuld – zoals een scrum half – en de voorwaartsen die iedere avond vanaf nu naar all-inclusive restaurants gaan). Nu eerst genieten van wat rust voor de nu-al-pijntjes!

WOTM: AZ
WOTM tegenstander: AZ