Prima begin voor Rotterdames in Hoorn

Vrijheid

Vandaag na een veel te lange rugby stop mochten de Rotterdames ein-de-lijk weer de wei in!

De samenstelling van het team is behoorlijk veranderd. Zo hebben we afgelopen periode van wat geweldige dames afscheid moeten nemen. Gelukkig mochten wij ook hele leuke meiden verwelkomen. Ook is een groot deel van de oude garde het afgelopen jaar 30 geworden en dat hebben ze gevoeld!

Vandaag mochten wij met deze nieuwe samenstelling het seizoen starten tegen de Foeste Moiden in Hoorn. Het zonnetje scheen fel tijdens de kick off en dat bleek dus energie te geven want na de kick kwam er al snel een turnover wat resulteerde in een try voor ons. We zijn het dus blijkbaar niet verleerd. Helaas wisten de Foeste Moiden ook heel goed wat ze aan het doen waren want in de eerste helft maakten ze zelf 3 try’s terwijl het ons niet meer lukte. We moesten allemaal nog erg aan elkaar wennen op het veld en het terug naar de basis brengen. We gingen de rust in met 17-7.

In de tweede helft wisten wij elkaar steeds beter te vinden, hielden we het simpel en wisten we mooie acties te creëren. De try’s vlogen over en weer en het was zo spannend!! We gingen van 17-14 naar 22-14 naar 22-21 naar 27-21 naar 27-28 en toen waren we allemaal moe. De energie moest echt uit onze tenen komen maar wij wouden dit ene punt voorsprong die we hadden gecreëerd niet kwijtraken. Tijdens de langste 2 minuten ooit is het ons gelukt om nog 2 try’s te scoren en zo onze voorsprong uit te bouwen naar een mooie overwinning. Fluitsignaal, einde, euforie. De Rotterdames pakken hun eerste overwinning met 27-42 en nemen 4 punten mee naar Rotterdam.

Wat was het weer heerlijk om op het veld te staan na zo een lange tijd! We hebben elkaar als teamgenoten weer beter leren kennen waardoor we elkaar de volgende keer makkelijker kunnen vinden.

Er zijn veel klappen gevallen en we hebben het gevoeld aan onze hoofd, schouders, knie en teen. Zorg goed voor jezelf lieve meiden, zodat we er volgende week weer allemaal staan.

Een mega shout out aan al onze lieve supporters van nieuwe meiden, oud speelsters (die altijd lekkers meebrengen), geblesseerden, partners en alle kids die helemaal naar Hoorn zijn gereden om ons bij te staan. Een speciale shout out naar Mirre Welboren die ons kwam aanmoedigen en mooie kiekjes van ons kwam maken. Jullie hebben echt bijgedragen aan ons succes, dankjewel.

Woman of the match benoemd door ons: Charlotte
Woman of the match benoemd door de tegenstanders: Martha

Laten we in deze mooie flow blijven en we hopen jullie allemaal volgende week weer te zien.

Datum: 03-10-2021
Plaats: Wedstrijd thuis tegen Greate Tryn