Knallende score met eerste thuiswedstrijd Rotterdames

Op een druilerige zondag middag was het dan eindelijk zover, de eerste thuiswedstrijd voor de Rotterdames!!! En dan ook gelijk op een Super Sunday. Een tikkeltje nerveus konden we ons voorbereiden in de gloednieuwe kleedkamers.

De dames van Greate Tryn kwamen van ver met 11 super gemotiveerde speelsters. En daarin laat rugby community zijn sportieve geest zien. De 11 dames werden aangevuld tot 15 en we speelden met even getallen. Dat je voor de tegenpartij invalt betekend niet dat je niet je best doet, integendeel! Maar het absolute voordeel van met een geheel eigen team spelen is dat je goed op elkaar bent ingespeeld en dat was te zien. De eerste helft werd afgesloten met 40-0 voor de Rotterdames.

De tweede helft werd het weer er niet beter op. Maar dat mag de pret en de druk op Greate Tryn niet drukken. De wedstrijd werd afgesloten met 68-0.

We kunnen wel stellen dat deze wedstrijd onze voorwaartse hebben geshined. Met een terechte woman of the match: Querenia die maar liefst 3 tries heeft gedrukt. Greate Tryn benoemde onze Chitra als woman of the match die haar debuut als scrumhalf maakte al spelende voor Greate Tryn.

Ook een mooie vermelding voor onze scrumhalf die bijna alle conversies tussen de palen heeft gekregen en de flexibiliteit van onze backs en forwards die deze wedstrijd nog wel eens door elkaar zijn gehusseld door blessures.

Al met al: “2 winnaars gisteren, RRC en rugby in het algemeen.”

Volgende wedstrijd: 10 oktober 2021, 15:00 uur uit in Leiden tegen LSRG

Wedstrijdverslag: Bibianne

Klik hier voor de foto’s van zondag.