Nipt verlies voor hardwerkende Rotterdames

Afgelopen zondag stond de tweede uitwedstrijd voor de Rotterdames op de planning. Deze keer een stuk dichterbij, de reis ging namelijk naar de Leidse campus om het op te nemen tegen de studenten van het LSRG. We waren op tijd vetrokken in verband met de Marathon van Leiden, wat ervoor zorgden dat we met een goede warming-up aan de wedstrijd begonnen.

Al na zeven minuten kwamen we op voorsprong door een penalty kick van Charlotte: 0-3. Echter was de voorsprong van korte duur toen de dames van het LSRG snel erna een try scoorde: 5-3. In tegenstelling tot vorige week met veel regen, scheen de zon volop wat ervoor zorgde dat alle speelsters het flink warm kregen. Na een half uur spelen breidde het LSRG hun voorsprong uit met een try en benutte conversie: 12-3. We hadden moeite om de juiste tackles te maken op de snel passende Leidse dames. Het lukte hun nog twee try’s te scoren: 22-3. Vlak voor de rust wisten we Anna Zoë te bereiken die met een flinke sprint het scorebord naar 22-8 bracht. Charlotte maakte hier met de conversie nog eens 22-10 van. Tijd voor een mandarijntje die Georgette zoals altijd weer voor ons had meegebracht!

Vastberaden om onze achterstand in te lopen, begonnen we aan de tweede helft. Er werd door beide teams hard gewerkt wat na tien minuten spelen resulteerde in een vierde try voor het LSRG: 27-10. Na goede coaching van Bjorn & Rory wisten we ons goed te herpakken. De ene pot na de andere pot ging hard in op de tegenstander en fase na fase kwamen we vooruit. Opnieuw werd de lijn goed benut waardoor Anna Zoë haar tweede try kon drukken en de conversie werd geraakt: 27-17. Nog geen paar minuten later lukte hetzelfde nog een keer: 27-24. Met nog tien minuten op de klok, werd er flink gestreden om ook de laatste punten in te lopen. Het mocht helaas niet lukken, maar we zijn enorm trots op hoe we ons teruggevochten hebben in de wedstrijd!

We raken steeds meer gewend aan elkaar en aan onze posities. Als team blijven we groeien en nu er weer wedstrijdritme is, komen we goed te weten waar we nog beter in kunnen worden. We kijken uit naar de komende wedstrijden! Tot slot nog veel dank aan onze supporters die met onze meegereisd zijn en de thuisblijvers altijd op de hoogte houden van de stand!

Woman of the match benoemd door ons: Anna Zoë
Woman of the match benoemd door de tegenstanders: Des’ree

We hebben een paar weekjes rust en gaan er  in november weer vol tegenaan!

Datum: 07-11-2021
Plaats: Wedstrijd thuis tegen CL Groot Mokum