Mooie wedstrijd eindigt met verlies voor Rotterdames

Afgelopen zondag mochten we het op ons eigen Rotterdamse veld opnemen tegen de dames van Groot Mokum uit Amsterdam.
We begonnen met wind tegen maar zeker met goeie moed aan de eerste helft, waar we al vrij vlot een try tegen kregen. We herpakten onszelf en de voorwaarsten waren lekker bezig, alle eigen lineouts en scrums gewonnen en ook een aantal van de tegenstanders. Dit was zeker een verbetering ten opzichte  van onze vorige wedstrijd. We waren hier duidelijk fysiek sterker maar toch wisten de dames uit Amsterdam ook de tweede en derde try te drukken.

De backs stonden bijna allemaal weer op een andere plek, maar desondanks konden ze elkaar goed vinden en hebben ze de Amsterdamse dames kunnen misleiden door wat mooie codes te lopen. Voor het einde van de eerste helft wist Chitra door te breken voor onze eerste try en zo het vertrouwen weer terug winneNa deze try lukte het met vernieuwde energie om de druk op de tegenstander te houden en wisten we ze een tijd van scoren af te houden.

De tweede helft begon met twee try’s tegen gevolgd door een try voor ons. Deze was echt team effort, goed afgemaakt door onze woman of the match. Er werden gedisciplineerd fases gespeeld vlakbij hun tryline, totdat Laura een opening zag en dankzij fantastisch voetenwerk de bal zelf wist te drukken. Ondanks dat de tegenstander daarna zelf weer een try wist te drukken, leek er wat twijfel ingeslopen te zijn. Er vielen kleine gaatjes in hun lijn, wat natuurlijk keihard afgestraft werd door Anna-Zoë. Ondanks onze vele inspanningen en mooi spel bleken de Amsterdamse dames toch echt te sterk voor ons en gingen zij met een verdiende overwinning naar huis.

Eindstand: 20-53

Er vanuit gaande dat we hier sterker door strijd uitkomen gaan we ons, na wat weken rust, op 28 november opmaken voor een mooie wedstrijd tegen de Ladybears, wederom op eigen grond in Rotterdam, kick-off 13:00.

Women of the match: “sidestep” Laura

Wedstrijdverslag: Wies

We bedanken Fenne voor haar inzet tot aan de laatste wedstrijd en wensen haar heel veel succes met al haar verdere rugby ambities.

Bedankt ook aan Mirre en Wilco die weer mooie foto’s hebben gemaakt!