Met elkaar en voor elkaar

Na twee weken rust mochten de dames weer het veld op! Helaas door de huidige coronamaatregelen ook de laatste wedstrijd van het jaar. Met die gedachte in het achterhoofd stonden we zondag met elkaar en voor elkaar te knallen op ons eigen Rotterdamse veld.

Met 17 dames op de opstelling, droge weersvoorspellingen en goede moed stelde we ons op voor de kick-off. In tegenstelling tot eerdere wedstrijden stond iedereen vanaf het fluitsignaal op scherp! Na een snel genomen penalty, sidesteps en beukwerk was in de eerste helft al snel de eerste try aan Rotterdamse kant gedrukt. De Lady Bears wisten met goed samenspel de gaten te vinden in de Rotterdamse verdediging waardoor meerdere tries werd gescoord van Groningse zijde.

Hoewel het de laatste wedstrijd van het jaar was, was het voor een paar meiden ook weer de eerste wedstrijd in een lange tijd. Zo stonden Mirjam en Mona na een jaar niet te hebben gespeeld weer te beesten op het veld en was het absoluut niet te merken dat Farleysa al bijna 8 jaar (!) niet bij ons heeft gespeeld, want wat stond ze te shinen op de wing! In de tweede helft wist Rotterdam nog een try te drukken via onze topsprinter Anna Zoë met een mooie run aan de buitenkant. Vanwege meerdere blessures bij het team waren wij genoodzaakt de wedstrijd voort te zetten met uncontested scrums en wisselingen op een aantal posities. Ondanks een aantal prachtige try saving tackles op de fullback positie van zowel Chitra als Mona, wisten de Lady Bears toch nog een aantal tries te drukken.

Bovenstaande omstandigheden, en de inmiddels oplopen punten van de tegenstander, konden de strijdlust van de dames echter niet breken. Van begin tot eind hebben we met elkaar en voor elkaar voor elke centimeter gevochten en lieten we een stevige verbetering zien in teamspel ten opzichte van voorgaande wedstrijden. Helaas heeft dit zich niet vertaald in winst, maar we kunnen het jaar desondanks met een tevreden en trots gevoel afsluiten.

Eindstand: 12-55
Woman of the match: Klaske
Wedstrijdverslag: Queeny

Vanwege de geldende corona maatregelen zijn de competitiewedstrijden voor de senioren vanaf