Rotterdames pakken winst in uitwedstrijd tegen Delft

Zondag 20 maart speelden de Rotterdames een wedstrijd in Delft, op hetzelfde veld waar we vorige maand in dramatische weeromstandigheden met 12 speelsters door de modder ploegden. Gelukkig konden we deze zondag wél met 15 dames beginnen. Bij het vroege vertrek vanaf de club stond de helft nog te slapen, maar de knop ging om en bij de kick-off was iedereen klaar voor een goede pot rugby.

Vanaf het begin van de wedstrijd was onze verdediging sterk, er werd veel druk gezet op de tegenstander en het duurde dan ook niet lang voordat we dichtbij de Delftse tryline waren. Na meerdere hits en terreinwinst drukte Charlotte als scrumhalf de eerste bal over de lijn. Er volgde een periode waarin we grotendeels op de goede helft van het veld speelden, waarbij veel werd afgewisseld tussen de voorwaartsen en de lijn. Zo werd ruimte gecreëerd en maakte Charlotte na een doorbraak in de lijn de tweede try plus conversie. De Delftse Dames stonden duidelijk onder druk en dat zorgde voor kansen, die benut werden door onder andere Deborah met een mooie steal. Er volgden nog twee tries van Anna Zoë; de Rotterdames bleken in de eerste helft sterker en sneller dan hun Delftse tegenstander.

Helaas kreeg Deborah een schoen tegen de oogkas en moest zij het veld verlaten. Door een gebrek aan wissels zouden we de rest van de wedstrijd met 14 tegen 15 spelen. Gelukkig ontbreekt het ons team nooit aan Rotterdamse strijdlust en hielden we ons staande. De Delftste Dames wisten na een lange strijd toch een try te drukken, en zo gingen we de rust in met een goede voorsprong en een dame minder. Na de rust bleef de focus aan, we hadden tenslotte nog niet gewonnen. Jasmin kon de winst echter wel proeven en maakte na lange runs maar liefst 3 tries achter elkaar! Delft herpakte zich en maakte nog een try, maar de Rotterdames bleven vechten. Er werden harde tackles gemaakt en Bibianne liep zelfs (letterlijk) over de tegenstander heen. Met veel team effort in de laatste minuten wist Roisin over de tryline de duiken en de eindscore te brengen tot 10-46 voor de Rotterdames.

Een mooie winst op de verjaardag van interim captain Bibianne, dus dubbel reden voor feest. Aankomende zondag spelen we thuis tegen Groot Mokum. Be there or be square!

Woman of the match: Jasmin

Wedstrijdverslag: Anna Zoë