RRC Benji’s internationaal toernooi België

Afgelopen Paasweekend speelden de Rotterdamse Benji’s een internationaal toernooi in België in de buurt van Maastricht: in Dalhem om precies te zijn. Op uitnodiging van Rugbyclub Coq Mosan vertrokken de Benji’s vroeg in de ochtend op weg naar hun allereerste internationale toernooi. De meeste Benji’s waren dan ook bloednerveus en konden de avond ervoor slecht slapen. Een aantal had ook stiekem de hoop om gescout te worden door misschien wel Frankrijk. Een kleine teleurstelling was het dan ook dat de eerste wedstrijd tegen HRC was en dat deze wedstrijd  ook nog werd verloren. Dat was toch wel een deuk in het ego, maar de dag werd dapper voortgezet.  Er werd gespeeld met Franstalige referees en tegen Franstalige clubs: een belevenis op zich.  Rugbyclub Coq Mosan is prachtig gelegen in het groen met bloesembomen, ezeltjes in de wei en een kabbelend beekje. Geen straf voor de ouders op een zonovergoten dag. De Benji’s lieten mooi rugby zien en er werd flink gestreden. De dag werd prima gecatered  met baquettes en worstjes op de bbq. Een leuk extra onderdeel van de dag waren de High Land games met onder meer touwtrekken en boomstamwerpen. Dat onderdeel ging de Benji’s zo goed af dat ze met de beker voor de eerste prijs voor dit onderdeel naar huis gingen. Ook gingen de Benji’s aan het eind van de dag naar huis met allemaal een medaille en een grote beker voor de “ Prix de Respecte”.  Een geweldige, eerste internationale ervaring voor herhaling vatbaar!