Koploper te sterk voor Rotterdames

Afgelopen zondag mochten wij tegen LSRG spelen, en dit was geen makkelijke tegenstander. Zij staan bovendien niet voor niets boven in onze competitie. Hoewel zij misschien het voortouw namen tijdens de wedstrijd, hebben wij het ze zeker niet makkelijk gemaakt.

De eerste helft viel zwaar, Leiden was erg sterk en vooral heel snel in al hun acties. Onze reacties waren vaak te langzaam, maar je merkte dat we wel echt hebben gebikkeld en al onze krachten gebruikten om ze te stoppen. Helaas volgde hierna wel wat tries voor Leiden. We sloten de eerste helft sterk af met een mooie try, vanuit team effort (speciale shoutout naar de forwards). De try werd gedrukt door onze nummer 9, Charlie, en dit werd niet zomaar even gedaan. Ze werd namelijk tegen de paal gedrukt, waardoor het een try werd.

De tweede helft begonnen we sterk. Chitra brak al snel door en maakte de eerste try van de helft. Helaas verloren we hierna de meerderheid van het balbezit, en werd het een verdedigingsspel. Ondanks al onze inzet en teamwork resulteerde dit helaas weer in wat tries tegen, met als eindscore 69-14.

WOTM: Mirjam

WOTM tegenstander: Chitra