District wedstrijd mini’s (10-12 jaar) 25 november

De weg naar de bollenstreek is lang en rustig. Via de Narcissenstraat en de bevrijdingsbuurt in Sassenheim rijd je naar de Bassets. De mascotte van het lieflijk ogend hondje zou je op het verkeerde been kunnen zetten. We zijn hier niet voor de poedelparade, maar voor een heuse strijd tussen de mini’s van Den Haag, Wassenaar, Leiden, Delft en Sassenheim.
Zowel Rotterdam 1 als Rotterdam 3 arriveren op tijd maar incompleet. Spelers zijn ziek, moe of geblesseerd. Het weer is guur. Zie hier de condities.

De Rotterdammers spelen niet tegelijk. Daardoor is het mogelijk dat het ene team wordt aangevuld met spelers van het andere team. Het resultaat is een mix van de Springbok en de Puma. Waar die twee zich in de dierenwereld alleen als jager en prooi kennen, halen onze jongens het beste in elkaar naar boven. De wedstrijden zijn spannend, de teams aan elkaar gewaagd, de scrums zien er fantastisch uit en er worden mooie trys gemaakt. Bovendien zien  toeschouwers De Pumas en De Springboks zij aan zij staan. Iedere mini doet uiteindelijk mee! De trainers zien net die ene Puma of Springbok het verschil maken in een ander team.

Aan het eind van de ochtend, wordt de mascotte ‘Peppa Big’ uitgereikt aan Rav Stok. Hij ging niet één, niet twee maar drie spelers voorbij door een run naar voren.

‘Ik dacht’, ‘Ik ga gewoon maar een sprintje trekken’, aldus Rav, die nog opmerkt dat hij minimaal één gekneusde knie heeft overgehouden aan een tackle. Volgens een aantal spelers was de derde helft de beste, waarin -met chips- de wedstrijden werden nabesproken.

De weg terug naar Rotterdam, via de Tulpenlaan en de bollen van Corpus, verliep rustig door de file bij Wassenaar.