Pieten training voor jongste RRC’ers

Op een koude zondagochtend, vlak voor Sinterklaasavond, verzamelden de guppen en turven van de Rotterdamse rugby club zich op het veld voor een wel heel bijzondere training. Het nieuws had zich als een lopend vuurtje verspreid: de Rugby Pieten zouden langskomen voor een speciale Pieten training!
De jonge spelertjes keken vol spanning uit naar wat er komen ging. De trainers hadden een gevarieerd programma bedacht om de kinderen voor te bereiden op een echte Pietenmissie. De training bestond onder anderen uit het ludieke spel: tractorband rollen. De guppen en turven rolden als echte pieten over het veld, hun lachende gezichtjes vol verwachting. Het was een vrolijk gezicht om de kinderen zo over het (kunst)gras te zien tuimelen.

Ook was er het cadeautjes doorgeven-spel, waarbij de kinderen in een rij stonden en zo snel mogelijk cadeautjes aan elkaar moesten doorgeven. Een oefening in snelheid en teamwork, want dat zijn belangrijke eigenschappen voor een goede piet! De hindernisbaan was het hoogtepunt van de training. De kinderen klommen over kleine daken en sprongen behendig over obstakels. De Rugby Pieten waren trots om te zien hoe de jonge rugbytalenten zich zo goed voorbereidden op het bewegen over de daken op pakjesavond. Maar het hoogtepunt van de dag was ongetwijfeld het spel ‘Piet tackelen’. De kinderen kregen de kans om als echte rugbyhelden de Pieten te tackelen, die zich met enthousiasme lieten vangen. Gelach en gegil vulden de lucht terwijl de kinderen hun beste tackeltechnieken toonden. Aan het einde van de training waren de Pieten vol lof. Er werden pietendiploma’s uitgedeeld aan alle guppen en turven, als beloning voor hun inzet en enthousiasme. Elk kind kreeg bovendien een klein cadeautje als herinnering aan deze bijzondere dag.

In het clubhuis werd de dag afgesloten met een warme kop chocolademelk. De kinderen zaten gezellig bij elkaar, bespraken hun avonturen en genoten van de feestelijke sfeer.
Met de pietentraining hebben ze niet alleen rugbyvaardigheden ontwikkeld, maar ook de magie van het Sinterklaasfeest intens beleefd.