Rotterdam mist finale Ereklasse op een haar

Zo dichtbij de finale van de Ereklasse maar helaas duurde de wedstrijd tegen HRC een paar minuten te lang. Regelmatig stond Rotterdam dit seizoen aan de goede kant van de score in wedstrijden die met minimaal verschil werden beslist maar deze keer was het helaas andersom.
Rotterdam begon matig aan het duel maar wist de schade tot aan de rust te beperken tot 18-9.

De tweede helft was beduidend sterker aan de kant van Rotterdam dat langzaam maar zeker de overhand kreeg in de wedstrijd en met nog een paar minuten op de klok terecht op een 23-26 voorsprong wist te komen. De klok stond al op nul en er was nog een minuut of 2 á 3 extra tijd te spelen

Na de herstart ontving HRC direct een gele kaart en was het balbezit voor Rotterdam en leek de wedstrijd in de tas voor de mannen in het oranje. Helaas ging het dus toch nog mis nadat een kick van Will Maddocks in de Haagse 22 werd gevangen door een speler van HRC die op onbegrijpelijke wijze niet de “mark” riep toen er 4 Rotterdammers op hem af kwamen stormen en hem vakkundig buiten de lijn parkeerde. Maar in plaatst van een line-out voor Rotterdam werd er een penalty aan Den Haag gegeven voor een vermeende hoge tackle. Daar kwam Den Haag heel goed mee weg en werd de aanval die hier op volgde Rotterdam dus fataal.

Helaas dus geen finale in Amsterdam maar al met al toch een geweldig tweede seizoen in de Ereklasse waar Rotterdam enorm trots op kan zijn.

Foto’s René Ladenius